Chełmskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. świadczy usługi administrowania nieruchomościami dla Wspólnot Mieszkaniowych w oparciu o obowiązujące przepisy prawne wynikające z „Ustawy o własności lokali”, „Ustawy o gospodarce nieruchomościami”, „Kodeksu cywilnego”, „Prawa budowlanego” oraz z innych aktów prawnych.
Działalność w zakresie administrowanie nieruchomościami jako Spółka Miasta Chełm prowadzimy od 2001r.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY USŁUG ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIĄ
W ramach administrowania nieruchomością w uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty wykonujemy czynności zwykłego zarządu zapewniające właściwą eksploatację zasobów i utrzymanie nieruchomości w należytym stanie technicznym. W standardzie naszych usług wykonujemy dodatkowe czynności tj.:
Obsługę księgowo-bankową:
- Otwarcie lub zmiana dotychczasowego rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
- Obsługa związana z bankiem tj. przelewy i wyciągi oraz usługami pocztowymi;
- Prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie rozliczeń z realizacji planu gospodarczego;
- Przygotowanie i sporządzanie rocznego planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
- Sporządzanie i udostępnianie Właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
- Rozliczanie wnoszonych przez Właścicieli lokali zaliczek na funkcjonowanie obiektu oraz na fundusz remontowy;
- Wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń dla Właścicieli lokali ubiegających się
o dodatek mieszkaniowy lub o pomoc społeczną; - Prowadzenie analizy terminowości wpłat wszystkich należnych opłat.
Obsługę techniczną:
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nie-ruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
Nadzór i kontrola nad utrzymaniem w należytym porządku pomieszczeń w budynku służących do wspólnego użytku oraz chodników i drogi na nieruchomości oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
Zapewnienie dla nieruchomości dostaw: energii cieplnej i elektrycznej, gazu, wody
i odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystości stałych – umowy o dostawę ww. mediów zawierać będzie Wspólnota Mieszkaniowa, w imieniu, której na podstawie stosownego pełnomocnictwa występować będzie zarządca lub administrator;Przygotowywanie umów z osobami fizycznymi i podmiotami gospodarczymi świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej;
Nadzór i kontrola nad usługami w zakresie bieżących napraw i konserwacji
w nieruchomości wspólnej w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, dostaw energii cieplnej, wody i odprowadzenia ścieków, oraz innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;Zlecania kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
Zapewnienie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej;
Wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel będą przeznaczone;
Opłacanie z posiadanych przez Wspólnotę środków, ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
Zapewnienie właścicielom lokali stałego kontaktu z administratorem.
Obsługę administracyjną:
Załatwianie wszelkich niezbędnych formalności związanych z rejestracją Wspólnoty
Mieszkaniowej w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;Prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli lokali i ich udziałów w nieruchomości wspólnej;
Realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.;
Zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach administratora;
Pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale;
Poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
Zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych itp.);
Pośrednictwo w likwidacji szkód powstałych w części wspólnej nieruchomości;
Przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
Przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych
w nieruchomości Wspólnoty Mieszkaniowej.
Obsługę prawną:
- Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
- Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty
- Reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie i w zakresie udzielonego pełnomocnictwa;
- Wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego administratora lub zarządcy – w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji;
- Zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
*Szczegółowy zakres naszych usług ustalany jest każdorazowo zgodnie z życzeniami Wspólnoty i zostaje on wpisany do umowy o administrowanie nieruchomością.
Aktualnie, na terenie Chełma zarządzamy 18 budynkami wielorodzinnymi o łącznej liczbie 679 mieszkań.
Przez cały okres prowadzonej działalności nabyliśmy ogromne doświadczenie w zakresie utrzymania i właściwej gospodarki powierzonymi nieruchomościami. Posiadamy liczne kontakty z podmiotami świadczącymi swoje usługi dla Wspólnot i Spółdzielni Mieszkaniowych.
Zatrudniamy administratorów nieruchomości oraz profesjonalną kadrę techniczną i ekonomiczno – finansową.
Na świadczone usługi posiadamy wykupioną polisę w zakresie odpowiedzialności cywilnej.